2010. május 12., szerda

...amelyben Bajsziról kiderül, hogy tulajdonképpen Szigfríd

1.25.

Szereplők:
Praliné: a sikló
Bajszi: öreg harcsa papa
Balin Józsi: a kakukktojás balin
Helyszín: Tavas barlang
(Praliné halkan siklik visszafelé a barlangfolyosón, amikor megérkezik ahhoz az elágazáshoz, ahol Bon-bonéktól elváltak, megáll, körülkémlel)

Praliné: Nincs itt senki, hol lehetnek vajon a többiek?

Csss… Cicli!

Praliné: Ki szólt?

Bajszi: Csss! Cicli!

Praliné: Ki az? És mit akar?

Bajszi: Cic-li! Cic!

Praliné: Ne szórakozzon velem senki, gyere elő ha akarsz valamit!

Bajszi: (előbújik a rejtekhelyéről) Gyere ide gyermekem, ott veszélyben vagy!

Praliné: (odasiklik Bajszihoz az üregbe) Csókolom, miért nem ezzel tetszett kezdeni… Nem tetszett errefelé látni a barátaimat? Egy nyúl, egy denevér, egy katicaszerű bogár, és egy csiga.

Bajszi: (megtelik könnyel a szeme) Dehogynem… Sajnos rossz hírem van számodra, fiacskám, a barátaidat fogságba ejtették a Balinok, és elvitték királyukhoz, IV. Bélához.

Praliné: Na, akkor már két okból kifolyólag is meg kell keresnem ezt a Bélát!

Bajszi: Jobban tennéd, ha menekülnél erről az elátkozott helyről…

Praliné: Ne tessék engem félteni! Kimentem a barátaimat!

Bajszi: Derék legény vagy fiam. Veled megyek, talán segítségedre lehetek.

Praliné: Köszönöm szépen. Hogy szólíthatom a bácsit?

Bajszi: Ne haragudj fiacskám, a nagy izgalomban elfelejtettem bemutatkozni: idősebb Barlangi Bajszos Szigfríd vagyok, de szólíts egyszerűen Bajszi bácsinak.

Praliné: Rendben Bajszi bácsi, köszönöm. Én Praliné vagyok. Édesapám, Kockás Totum a Búvárok termének foglya, aminek Béla király őrzi a kulcsát. Kishúgom Karamella ott maradt Édesapám mellett. Meg kell szereznünk a kulcsot, és kiszabadítani a barátaimat.

Bajszi: Akkor induljunk, gyere utánam, és ha zajt hallunk, azonnal el fogunk bújni a legközelebbi mélyedésbe.

(elindulnak)

(szépen haladnak, sehol senkivel nem találkoznak, majdnem elérik a Lóczy termet, ahol a király tanyázik, ekkor hirtelen megáll Bajszi, és hátraszól)

Bajszi: Gyorsan, bújjunk el, jön valaki! (elbújnak egy közeli mélyedésbe)

(megjelenik Balin Józsi)

Józsi: (puffogva) Már megint nekem kell mennem eleségért… Mindig minden jóból kirekesztenek engem a Bélák! Ez nem igazság! Miért is lettem én Józsi! Vajon mit csinálnak a foglyokkal? Sose tudom meg… (gyanús lesz neki a szikla zuga, ahová elbújt Bajszi bácsi, és Praliné, és közelebb úszik)
---


alakítsd a mesét: Vajon Józsi észreveszi Prailénéékat?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése